medyauzmani.com
Karikatürist Tan Ural’ın özel “Mektuplar” sergisi; İlk olarak Bülent Ecevit’in “Özgür Adam” dergisinde yayımlandı. – Haberoloji!

Karikatürist Tan Ural’ın özel “Mektuplar” sergisi; İlk olarak Bülent Ecevit’in “Özgür Adam” dergisinde yayımlandı.

T24 Kültür ve Sanat

Gündemi anlatan eskizleriyle tanınan, Türk karikatüristidir ve dünyada da tanınmaktadır. T24 Kameraman Tan Uraltarafından yazılan özel bir mesajdır. Kağıt Mektuptan Çiçek Mektubuna – Sonbahar Hikayesi Sergi Yarın (30 Eylül Cuma) başlığıyla açılıyor. nostalji mektup yazma İBB Bebek Sarnıcı’nda Anma sergisi 31 Ocak 2023 tarihine kadar devam edecek.

Sahibine ulaşmayan bir mesajın hikayesi

Yetmişli yıllarda bir sonbahar günü sevgilisine gönderilen kuru bir yaprakla başlayan hikayenin kahramanı Tan Ural, sadece küçük çiçeklerden oluşan bir mektuptur. Mektup sevgiliye gidecek ama o yıllarda kopya çekmek şimdiki kadar kolay değildi. Mektubu o kadar çok sever ki sevgilisine gönderemez. Ama hikaye burada bitmiyor…

Yaratıcısının elinde kalan bu mektup o yıllarda çok popüler olmuş, birçok dergi ve kitapta kullanılmıştır. 12 Mart 1971’de geçici rejimin zulüm gördüğü günlerde ilk kez Bülent Ecevit‘ Dışarıda ‘Özgür insan Derginin sayısında “Umut” başlığıyla yayımlandı (1973).

1973 yılında Bülent Ecevit tarafından yayınlanan Özgür Adam dergisi

Çok ilgi gören mektup kartona basıldı ve siyasi toplantılarda dağıtıldı. Almanya’da yayınlanan, Türkiye’nin modern tarihini karikatürlerle anlatıyor. karikatür gibi(1981), sonra ücret (1995) başka bir kitaba giriş oldu. Posta Kutusu DergisiÖyküsüyle birlikte (2003, No. 1) yayınlandı. Birkaç kez sergilerde düzenlenir, kopyaları kopyalanır. Hatta bir gömleğin arkasına ipliklerle işlenir.

50 yıldır çizim yapan Ural, Yarın (30 Eylül Cuma) Bebek Sarnıcı’nda açılacak ve Aralık 2022’ye kadar izlenebilecek bu serginin başlangıç ​​noktasındaki mesajın bir parçası:

“Tam istediğin gibi, doğru zamanda, tamam diyorsun… ve nereden geldiğini, neden geldiğini, ne zaman ve nasıl geldiğini görüyorsun, bilinmeyen bir sorun, sorumsuz bir soru ya da soru, sen, senin dünyan, senin hayatın Ama yine de, küçük bir söz, küçük bir not, ince bir duraklama, zarif bir bakış, hafif bir dokunuş, anında tersine çevrilmiş dünyayı yerine yerleştirir; güneş doğar, kuşlar şarkı söyler, çiçekler açar, soğuk rüzgar saçı savuruyor ve diğer el tekrar dokunuyor.Bazen, bazen hiç değil, bak nasıl oluyor.”

Tıklayın | Tan Ural, “çekici olmayan” çizgisini şöyle anlatıyor: Takipçi kazanmak sorun değil.

Suriye’nin güzellik kaleminden oral bronzluk

Tan Ural, Türkiye’de şiire damgasını vuran ve ikinci yeni akımın simgelerinden biri olan Suriye’nin güzelliğinin en ünlü nesir dizisi “Portreler” dizisinde de yer aldı.

1988’de 2000’e Doğru dergisinde yazdığı ve daha sonra “99 Yüzler” kitabında toplanan resimlerinde Suriye’nin Tan Ural ve onun hat sanatı için kullandığı ifadelerden bazıları şöyle:

“Tan Ural çizgisinin altında çok derin bir araştırma çalışması var. Diğer sanatlarla, entelektüel eserlerle ve dille iyi besleniyor. Bu çizgi, büyük bir eser olmanın ötesinde bir tutarlılık kazandırdı.”

Düz çizgi. Sanki Tan Ural çıkıyor ve minarenin altına çamaşır ipi bırakıyor. Yerçekimi de azalmış gibi görünüyor. Bu ip havada nasıl oynuyor, işte böyle bir çizgi. Yumuşak ama gevşek değil. Gerekirse, aynı çamaşır ipi, onu döşeyen kişinin eline hızla geri dönecektir. Ve örneğin, bir kement şeklinde. Tan Oral’da nesneler ve insanlar benzer yönleriyle etkileyici bir şekilde bir araya geliyor.

Modern yaşamın araçları, entelektüel şeyler sürekli çoğalmaktadır. Turhan Selçuk’ta üçgen, Firuh Doğan’da dikdörtgen, Semih Balcıoğlu’nda daire şeklindedir. Tan Oral çizgisi poligon ailesinin bir üyesidir. Tanımsız çokgen. Farklı geometrik şekillere dönüştürülebilir.
Tan Oral, aynı anda birkaç tür animasyon gerçekleştirir. Zaman zaman gençlere yönelik eserler yayınladığına da şahit oluyoruz. Her birinin bir karakteri var. Formül hala çıkarılamaz. Bu yüzden taklit çok zordur. Formülü belirlenemeyen bir diğer sanatçı ise Ali Olfi. Onu en çok ayıran şey, desenin gücü ve inceliğidir. Ayrıca çamaşır ipinin türüne de bakıyor.”

Tan Ural kimdir?

1937 yılında Amasya Merzifon’da doğdu, 1963 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nden mezun oldu. Tan UralTürkiye’deki mimarlık eğitimi ve uygulamalarının en büyük öğretmenlerinden biri Hakkı El Din Bayanlarasistan oldu. Hat sanatının özgünlüğünü dönemin mimari birikiminden de beslemiştir.

Ural, mesleğinde üç yıl çalıştıktan sonra animasyon, film ve animasyonla ilgilenmeye başladı. Ural, 1969’da Sanatçılar Birliği’ne üye oldu ve 1971’de bu oluşumun başına geçti. Karınca, yeni gün, meditasyon, özgür adam Karikatürleri dergi, gazete ve sendika medyasında yayınlandı. arkadaşlar tiyatro Filmler

2015 TÜYAP Kitap Fuarı Onur Sanatçısı ilan edilen Oral, bu kapsamda birçok söyleşi, seminer ve söyleşiye katılmış, sergilerin yanı sıra TÜYAP ayrıca iki kitap hazırlamıştır; onlardan biri Faruk Soyunile yapılan görüşmelerden oluşmaktadır. başlık kağıdıVe diğeri yaklaşık 300 çizgi film ile “bilgilendirilmiş okumalar” kitap. Yapı Sanayi Merkezi, Tan Ural’ın şehircilik, mimari ve kentsel dönüşüm gibi konulardaki çizimlerinden bir seçkiyi de “Başımı Yatacak Yerim Var” başlığı altında yayınladı.

“Çavuş” kitabıyla çocuklar için Bu kitabın bir bekleme listesi var. Dünya basını çıktı. Aydın Müh tarafından hazırlandı “Tan Ural kitabı – kitabın adı bu” 2006 yılında İş Bankası Kültür Yayınları’nın Nehir Röportajları serisi kapsamında röportaj kitabı yayımlandı. Son kitaplarından “01 Adana: 80’lerde Adana” 2018 yılında yayınlandı.

“Kapa çeneni ve dinle: müzikal karikatürler”; “Yaz çocuk şarkıları çizin”; “Baba boyanmış tablolar”; “yüz yüze”; “pencereler” Çeşitli dergilerde, Cumhuriyet ve Tarraf gazetelerinde satırları yayınlanan Tan Ural gibi kitaplar çizdi. Temmuz 2014’ten bu yana T24 için çizim ve yazarlık yapan Ural, aynı zamanda “Ayden Doğan Uluslararası Karikatür Yarışması” seçici kurulu üyeliği yaptı.

Tıklayın | Hakaretten uzak, Tan Ural’ın nezaketine çok yakın

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın