medyauzmani.com
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin katkısı yok – Haberoloji!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin katkısı yok

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sabiha Gökçen Havalimanı projesinin maliyetinin 4,4 milyar lira olduğunu açıkladı. Adil Krismiloğluİstanbul belediyesinin hiçbir katkısı yok” dedi.

özgürlük ilettiğin ile; İşte Bakan Karismailoğlu’nun konuşmasından öne çıkanlardan bazıları:

“Yıllar önce ana muhalefet lideri Sabiha Gökçen’i Tuz Gölü’ne benzetmişti”

“Kadıköy’den çıkıp Pendik Tavşantepe’ye gelen istasyondu. Daha sonra bakanlık olarak 7.4 km’lik bir hat başlattık. Vezi Çakmak ve Yayalar mahalleleri de yoğun nüfuslu yerler. Buralar da metro var. .Demiryollarının metro sistemi ile Halkalı’ya gidebilirsiniz.Binicilik gerekiyor.Bu nedenle İstanbul’un birçok yerine ulaşılabilir.İstanbul’a 100 bin km metro hattı hazır.Şu anda 500 km’lik koşu hatları olan bir metro hattı var.Sabiha Yıllık 35 milyon yolcu kapasitesi olan Gökçen, günde 1,2 milyon kişiye ulaşabilecek ve gelecek yüzyıla da yetecek kapasiteye sahip.Yıllar önce ana muhalefet lideri Sabiha Gökçen bunu Tuz Gölü’ne benzetmişti.Avrupa’da sekizinci , Türkiye’nin en yoğun üçüncü pisti. “İkinci pist Mayıs ayında tamamlanacak. Bunlar önemli eserler. Hem İstanbul Havalimanı hem de Sabiha Gökçen Havalimanı artıyor.

Sabiha Gökçen Metrosu şoförsüz kullanma imkanına sahiptir. Merkezi olarak kontrol edilir. Bugün piyasaya sürüldü. Ayrıca herhangi bir zamanda manuel olarak da çalıştırılabilir. Saatte 80 km, bir trenin yapabileceği maksimum hızdır. İBB muhtemelen gece 12’ye kadar çalışıyor. Kadıköy-Pendik hattının devamı olduğu için burayı belediyeye devrettik. Burada çalışan insanların sıkı çalışmasını gösteriyor. Burada 16,1 milyar saat adam var. 32m – 35m’ye kadar indiğimiz yerler var. Yerleşimleri etkilemez. TBM dediğimiz makineler hedeflerine köstebek gibi vuruyor. Bizim için kolaydı. Tamamen yerli mühendislerimizin olduğu bir işti. Türkiye müteahhitleri dünyanın en çok aranan müteahhitleri haline geldi. Yeraltı tünelinin toplam uzunluğu 7,4 kilometredir.

“İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin katkısı yok”

“Bu projenin toplam maliyeti 4,4 milyar lira. Burası 2018 yılında aktif olarak başladı ve ortalama 5 yılda tamamlandı. Bakanlık bütçesinden 4,4 milyar lira alındı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin hiçbir katkısı yok.” Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Krismiloğlu, Ekrem İmamoğlu’nun Twitter hesabından yaptığı açıklamaları kullanarak,“Bugün açılışı yapılan metro hattının maliyeti İBB tarafından karşılanıyor. Yani ülke genelinde olduğu gibi yatırımların da tek sahibi değerli hemşehrimiz. Biz İstanbul’dayız.” Sözlerinden şunları söyledi:

‘İş hırsızlığı var’

Bu tweetin cevabı emek hırsızlığıdır. Meslektaşlarımız terlediği için 16 milyar saat insan emeğinin çalınmasıdır. Siz akşamın tadını çıkarırken 16 saniyelik bir tweet ile arkadaşlarımızın emeklerini çalamazsınız. Konuşacak bir şey yok. Cevap vermeye değmez. Bir adam çıkıp birileri eğlenirken tweet atarak onu dövmeye çalışıyor. Kendisi için bir iş değil, işle ilgili olmayan biri hakkında 16 saniyelik bir tweet’i tartışıyor. Öyle bir şey yok.

“Gergin olmak yerine kendi işlerini bitirmelerine izin verin”

Bu, vergi gelirinin yüzde 5’ini geçmemek kaydıyla söz konusu belediyeye yapılacak bir ödeme olacaktır. Belediye bütçesinden yüzde 5 kesinti yapılmayacaktır. Vergi yok, faiz yok. Hem İstanbul’da hem de Kayseri Bursa’da durum böyle. Kimse için ayrımcılık yok. Ne hakkında konuşuyorlar veya ne hakkında konuşuyorlar? Bu metroyu biz yaptık ve teslim ettik. Pendik’ten Marmaray’a bağlantısı var. Belediyeye aittir. Bakın 5 yıl oldu İBB’nin bitirmesi gerekiyordu. Burada utangaç olmak yerine kendi işlerini bitirmelerine izin verin.

4 km’lik hat çok daha önce tamamlanması gereken hat. Onları alalım mı? Herkesin sorumlulukları vardır. Herkesin bir işi var. Yüzde 80’ini teslim ettiğimiz Bostancı Dudullu hattı bile açılmadı. Bunlar uzun zaman önce bitecek şeylerdi. Pek iş yok maalesef. Bu hat Pendik’ten Tuzla’ya kadar devam etti. Son ihale ile mevcut yeşil alan da yapılmamıştır. Bakanlık olarak 103 kilometre metro yapıyoruz. Bahsettiğimiz metroyu yapan bizim genel müdürlüğümüzdür. Arkadaşlarım burada çalışıyor. Yaptıkları işin sahipliğini alırlar.

“İstanbul Havalimanı 1-2 ay içinde metroya kavuşacak”

Daha önce hiç olmadığı gibi çalışan metro hatları vardı. Gözle görülür bir ilerleme yok. Ama algı oyunlarıyla koltuklarına sahip çıkmak mümkün değil. Bu kırmızı hatlar yapımı devam eden İBB, Gayrettepe ve Kağıthane – İstanbul Havalimanı’na gelecek 37,5 km’lik metro hattını önümüzdeki ay sonunda hizmete açıyoruz. Bu yapım aşamasındadır. Gayrettepe Kağıthane hattını 6 ay içerisinde hizmete açacağız.

İstanbul Havalimanı 1-2 ayda metroya kavuşuyor. Elbette entegrasyonlar olacak. Bunlar devlet aklıyla üretilmiş çizgilerdir ve bütün çizgiler birbirini tamamlar. Gerisi Gayrettepe – Kağıthane.

“İstanbul Havalimanı ile Taksim arası 30 dakika olacak”

Bunlar devlet aklıyla üretilmiş çizgilerdir ve bütün çizgiler birbirini tamamlar. Gerisi Gayrettepe – Kağıthane. İstanbul Havalimanı mevcut kapasitesi ile 120 milyon yolcuya hizmet verebilmektedir. İstanbul Havalimanı ile Taksim arası 30 dakika olacaktır. Buranın maliyeti 12 milyar liradan fazla. İzole bir hat olduğu ve Marmaray’ın devamı olduğu için bakanlık olarak işleteceğiz” dedi.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın