medyauzmani.com
Gizli LinkedIn araştırmasına göre, daha az bağlantısı olan kişiler daha iyi işler bulabilir – Haberoloji!

Gizli LinkedIn araştırmasına göre, daha az bağlantısı olan kişiler daha iyi işler bulabilir

LinkedIn tarafından kullanıcıları üzerinde yapılan gizli bir test, iş arayan insanlarla daha güçlü bağlantılar yerine daha zayıf bağlantılara sahip olmanın daha iyi olabileceğini ortaya koydu.

Türk şirketi The Independent’ın Science dergisinde yayınlanan çalışmasına dayanarak, haberlerde Sadece 10 bağlantısı olan kişilerin iş ararken 20’den fazla bağlantısı olan kişilere göre daha üretken olduğunu öne sürdü. Ayrıca, uzak bağlantılarından daha fazla tavsiye alan kişilerin, güçlü bağlantıları tarafından önerilenlerden daha fazla iş bulma olasılıkları daha yüksekti.

LinkedIn araştırmacısı Karthik Rajkumar New York Times , Göreceli olarak zayıf bağlantıların, insanların yeni işler bulmasına ve daha güçlü bağlantılardan çok daha fazlasını sağlamasına yardımcı olmak için en iyi seçenek olduğunu gördük.” yorumunu yaptı.

LinkedIn bu deneyi gerçekleştirirken algoritmayı kullandı.Ben “Tanıyor Olabileceğin İnsanlar” Kullanıcılara rastgele önerilen güçlü ve zayıf bağlantıların sayısını göstermek. İlk seri testler 2015 yılında 4 milyondu; 2019’daki ikinci seride ise 16 milyon kullanıcıya ulaştı.

Ancak, A/B testi adı verilen bu tür testlerin kullanımı, kullanıcılar test edildiklerini bilmeyebileceklerinden etik soruları gündeme getirdi.

Bilgisayar Bilimi Doçenti ve Marquette Üniversitesi Veri, Etik ve Toplum Merkezi Direktörü Michael’ın odası, “Sonuçlar, bazı kullanıcıların iş fırsatlarına daha iyi erişime sahip olduğunu veya iş fırsatlarına erişimde önemli bir fark olduğunu gösteriyor. Bunlar, bu tür büyük veri araştırmalarına katılmanın etiğini düşünürken dikkate alınması gereken uzun vadeli sonuçlardır.” dedi.

LinkedIn, testin şirketlerinin kullanıcı sözleşmesine, gizlilik politikasına ve üye ayarlarına uyduğunu, ancak birçok kullanıcının web sitelerini kullanırken uzun ve karmaşık hüküm ve koşulları okumadığını söyledi. konuşuyorum, Kullanıcı Sözleşmemizin arama bölümü aracılığıyla üyelerimize şeffaflık sağlıyoruz. dedi.

Bilim, başyazıda “Bizim ve incelemecilerimizin anladığı kadarıyla, LinkedIn tarafından yürütülen deneyler, kullanıcı sözleşmelerimizin yönergelerine uygun olarak yürütülmektedir” açıklama yaptı.

Çalışmanın diğer eleştirmenleri de çalışmanın yalnızca sosyal medyanın gücünü gösterdiğini iddia etti. De Montfort Üniversitesi’nde Bilgi İşlem ve Sosyal Sorumluluk Kıdemli Araştırmacısı Dr. Catherine FlickVe “İşin doğasında bir önyargı var. Daha fazla iş bulmak istiyorsanız LinkedIn’de daha fazla zaman harcamanız gerektiğini gösteriyor.” dedi.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın