medyauzmani.com
Ağırlıklarla egzersiz yapmak erken ölüm riskini yüzde 41 ila 47 oranında azaltabilir. – Haberoloji!

Ağırlıklarla egzersiz yapmak erken ölüm riskini yüzde 41 ila 47 oranında azaltabilir.

Ağırlık çalışmasıyla birlikte yapılan egzersizin hastalıkları önlemeye yardımcı olduğu ve erken ölüm riskini yüzde 41 ila 47 oranında azalttığı bulunmuştur.

Bir CNN raporuna göre, bilim adamları ağırlık çalışması da dahil olmak üzere spor aktivitelerinin hastalıkları önleme ve insan yaşamı üzerindeki etkisini araştırdılar.

Ağırlıksız egzersizin daha düşük ölüm riski ile ilişkili olduğu bilinirken, ağırlıklarla egzersizin etkileri merak uyandırıcıydı.

Bu kapsamda 1998-2016 yılları arasında yaş ortalaması 71 olan 100.000’e yakın yetişkinin yaptığı sporlara ilişkin veriler ABD Ulusal Kanser Enstitüsü’ndeki akademisyenler tarafından incelenmiştir.

Araştırmada, haftada bir veya iki kez ağırlık antrenmanı yapanlarda ölüm riskinin yüzde 41 ila 47 daha düşük olduğu belirlendi.

Kas güçlendirme egzersizleri düşmeye bağlı yaralanmaları önlemeye yardımcı olur.

Sadece aerobik egzersizin herhangi bir spor yapmayanlara göre ölüm riskini %34 oranında azalttığı bildirilirken, günde sadece bir veya iki kez ağırlık kaldıranlarda erken ölüm riskinin %22 oranında azaldığı kaydedildi. hafta.

Öte yandan haftada en az iki kez yapılan kas güçlendirici egzersizlerin düşmeye bağlı yaralanmaları önlemeye yardımcı olurken, kemik sağlığının korunmasına da yardımcı olduğu görülüyor.

Ek olarak, egzersiz yapan kişilerin obezite, kardiyovasküler hastalık, glikoz intoleransı ve bazı kanser türleri riskinin daha düşük olduğu bilinmektedir.

Dünya Sağlık Örgütü (WHO), 65 yaş ve üzerindeki kişilerin haftada en az 150 ila 300 dakika orta yoğunlukta egzersiz yapmasını veya 75 ila 150 dakika yürüme, dans etme, koşma veya bisiklete binme gibi daha şiddetli egzersiz yapmalarını önermektedir. yüzme.

Araştırmanın sonuçları British Journal of Sports Medicine’de yayınlandı.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın